Βίντεο

Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί

 

Mακεδονία-Πουσιντνίτσα:
Ελεύθερος αντρικός χορός που χορεύεται στην περιοχή της Έδεσσας και της Νάουσας. Πήρε το όνομά του από τα γονατίσματα – καθίσματα που εκτελούν οι χορευτές.
Στην αρχή είναι αργός και στη συνέχεια γίνεται πηδηχτός, όπως άλλωστε και πάρα πολλοί άλλοι Μακεδονικοί χοροί. Στο γρήγορο μέρος του, γίνονται στροφές, χτυπήματα καθίσματα και πτώση των χορευτών στα γόνατα, στην κορύφωση του χορού. ο χορός έχει 4 βήματα που είναι ελεύθερα και γίνονται σύμφωνα με τη διάθεση του χορευτή προς όποια κατεύθυνση θέλει:
1: Το δεξί πόδι πατάει εμπρός, με αναπήδηση στο αριστερό.
2: Το αριστερό πατάει μπροστά και πλάγια, σε μικρή διάσταση
3: Το δεξί πατάει προς τα πίσω και λίγο δεξιά.
4:  Το αριστερό πατάει προς τα εμπρός και λίγο πάνω από το δεξί.  


Ήπειρος-Τσάμικο:
Ο χορός έχει τα ίδια βήματα καθ' όλη τη διάρκεια της μουσικής και δεν αλλάζουν τα βήματα κάποια στιγμή ενώ χορεύεται. Το άτομο που χορεύει στη μία άκρη και οδηγεί τους άλλους, συνηθίζει να κάνει φιγούρες. Έτσι ο χορός επικεντρώνεται κυρίως στον «πρώτο» - π.χ. μπορεί να σταματάει το χορό και να αρχίζει να κάνει φιγούρες, και τότε οι άλλοι μένουν στάσιμοι και παρακολουθούν το άτομο αυτό, και μετά μπορεί να συνεχίσει το χορό με τα κανονικά βήματα χωρίς να χωρεύει μόνο ο πρώτος αλλά όλοι μαζί.
Θράκη-Ζωναράδικος:
Θρακιώτικος χορός, που χορεύεται με διάφορες μορφές, σε όλη τη Θράκη αλλά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας όπου έχουν εγκατασταθεί πρόσφυγες από την Ανατολική Ρωμυλία. Οφείλει την ονομασία του στη λαβή που χρησιμοποιούν οι χορευτές. Χορεύεται από άνδρες και γυναίκες· οι άνδρες πιάνονται στην αρχή ο ένας μετά τον άλλον και ακολουθούν οι γυναίκες.

1η Μορφή.

1:  Το δεξί πατάει με όλο το πέλμα στη φορά. 2:  Το αριστερό σταυρώνει πάνω από το δεξί  και πατάει στη φορά. 3: Το δεξί πατάει με όλο το πέλμα στη φορά, σε διάσταση  : Το δεξί λυγίζει και σηκώνεται η φτέρνα  του απ’ το έδαφος, ενώ ταυτόχρονα το αριστερό έρχεται ελαφρά λυγισμένο, σε άρση, διαγώνια αριστερά. 


: Το δεξί πατάει σε όλο το πέλμα στη θέση του, ενώ το αριστερό παραμένει σε άρση στη θέση του. 5:  Το αριστερό πατάει λίγο πίσω από τη φτέρνα του δεξιού. :  Το αριστερό λυγίζει και σηκώνεται η φτέρνα του από το έδαφος, ενώ το δεξί έρχεται ελαφρά λυγισμένο σε άρση διαγώνια δεξιά. 6β:  Το αριστερό πατάει σε όλο το πέλμα στη θέση του, ενώ το δεξί παραμένει ε άρση στη θέση του. 2η Μορφή

1ο εξάρι

1: Το δεξί πατάει με όλο το πέλμα στη φορά και λίγο προς το κέντρο του κύκλου. 2:  Το αριστερό πατάει με όλο το πέλμα στη φορά και λίγο προς το κέντρο του κύκλου. 3: Το δεξί πατάει με όλο το πέλμα προς το κέντρο του κύκλου. : Το δεξί λυγίζει και σηκώνεται η φτέρνα του, ενώ το αριστερό έρχεται ελαφρά λυγισμένο σε άρση. : Το δεξί πατάει σ’ όλο το πέλμα στη θέση του, ενώ το αριστερό παραμένει σε άρση στη θέση του. 5:  Το αριστερό πατάει αριστερά στη διάσταση. 6α:  Το αριστερό λυγίζει και σηκώνεται η φτέρνα του, ενώ ταυτόχρονα το δεξί έρχεται ελαφρά λυγισμένο σε άρση. 6β: Στο αριστερό πατάει σ’ όλο το πέλμα στη θέση του, ενώ το δεξί παραμένει σε άρση στη θέση του.

2ο εξάρι

1: Το δεξί που βρίσκεται σε άρση από το 1ο εξάρι, πατάει με όλο το πέλμα πίσω και δεξιά. Ο κορμός στρέφεται διαγώνια αριστερά.
2: Το αριστερό πατάει με όλο το πέλμα σταυρωτά και πίσω από το δεξί.
Τα υπόλοιπα βήματα γίνονται όπως τα αντίστοιχα του 1ου εξαριού.

 

Πόντος-Κότσαρι :Το κότσαρι είναι ένας από τους γνωστότερους ποντιακούς χορούς και ίσως ο περισσότερο φημισμένος ποντιακός χορός μετά τον χορό σέρρα. Οι χορευτές πιάνονται από τους ώμους σε κύκλο ή ημικύκλιο. Τα βήματα-μέτρα του χορού είναι οκτώ και χωρίζονται σε δύο χορευτικές εικόνες. Η πρώτη χαρακτηρίζεται από τα τέσσερα πρώτα μέτρα, στα οποία εκτελούνται δυο κουτσά βήματα και δύο επιτόπιες αναπηδήσεις πάνω στην αριστερή φτέρνα. Τα επόμενα τέσσερα είναι απλά και μεταφέρουν το χορό προς τα δεξιά. Ο χορός κότσαρι παραδοσιακά ήταν αντρικός χορός. Σήμερα συμμετέχουν σε αυτόν και γυναίκες.



Κρήτη-Πεντοζάλι:Ο χορός αποτελείται από την εισαγωγή και τα ήρεμα βασικά βήματα. Ο Σιγανός χορεύεται, πολλές φορές με τη συνοδεία μαντινάδων, με αργά βήματα είτε προς τη φορά, είτε προς το κέντρο του κύκλου και στη συνέχεια καθώς ο ρυθμός γίνεται πιο γρήγορος, τα βήματα γίνονται κι αυτά πιο γρήγορα και πηδηχτά. Οι χορευτές αρχίζουν άλλοτε με το αριστερό πόδι και άλλοτε με το δεξί. Οι κινήσεις του χορού είναι 10, από τις οποίες οι 8 είναι καθαρά βήματα και 2 κινήσεις των ποδιών στο κενό. Το μαύρο κρουσάτο μαντήλι που φορά στο κεφάλι ο χορευτής μαρτυρά τις θυσίες και τη γενναιότητα του κρητικού λαού.


Νησιά-Καλαματιανός:Είναι ένας ελληνικός παραδοσιακός χορός που ανήκει στο είδος χορού συρτός. Στη βασική του μορφή έχει δώδεκα βήματα, από τα οποία τα επτά πρώτα είναι προς τα εμπρός και τα υπόλοιπα πέντε επί τόπου.Δημοφιλέστατος δημοτικός χορός, που λέγεται και ίσος ή συρτός, με πανάρχαιες ελληνικές ρίζες. Άγνωστος είναι ο δημιουργός του. Το όνομα του προέρχεται από την Πελοπόννησο, όπου και δημιουργήθηκε. Πολλές όμως είναι οι θεωρίες που διατυπώθηκαν για την αρχαία του προέλευση. Αυτή φαίνεται από απεικονίσεις σε αγγεία, καθώς επίσης και από τοιχογραφίες που παρουσιάζουν μερικά χαρακτηριστικά του βήματα ή φιγούρες. Το ότι οι χορευτές κρατούν ο ένας τον καρπό του άλλου, μας βοηθάει να βγάλουμε το συμπέρασμα ότι ο καλαματιανός έχει κάποια σχέση με κάποιον από τους χορούς των αρχαίων προγόνων μας. Ο ευχάριστος ρυθμός του και τα απλά βήματά του τον καθιέρωσαν σαν τον δημοφιλέστερο Ελληνικό χορό και χορεύεται σε όλη την Ελλάδα από άνδρες και γυναίκες. Τα βασικά βήματα του είναι 12 και χορεύονται ταυτόχρονα από όλους τους χορευτές. Δίνει την ευκαιρία στον χορευτή που σέρνει τον χορό να κάνει πολλούς αυτοσχεδιασμούς. Στην αρχή όλοι οι χορευτές σχηματίζουν κύκλο και βλέπουν το κέντρο του. Τα πόδια τους είναι σε θέση προσοχής, και κρατιούνται μεταξύ τους από τους καρπούς ή με τα μαντήλια.



Ελλάδα-ΖεΪμπέκικο:Το ζεϊμπέκικοζεϊμπέκικος) είναι λαϊκός χορός. Το όνομά του οφείλεται στον εξισλαμισμένο ελληνικό πληθυσμό των Ζεϊμπέκων. Αναφέρεται ότι διαδόθηκε στα ελλαδικά αστικά κέντρα στα τέλη του 19ου αιώνα. Ωστόσο, η εμφάνισή του ανάγεται στα τέλη του 17ου αιώνα σε αστικά κέντρα όπως η Κωνσταντινούπολη και η Σμύρνη. Ο Εβλιγιά Τσελεμπή αναφέρει ότι χορευόταν στη Μαγνησία και το Αϊδίνιο σε τοπικές γιορτές. Όντας αρχικά αντικριστός χορός δύο ατόμων που έφεραν οπλισμό, εξελίχθηκε σε «μονήρη αυτοσχεδιαστικό ανδρικό χορό».


 

 

Χοροί Λάτιν

 

Τσα-τσα:Οι περισσότεροι που ασχολούνται με τον χορό γνωρίζουν πως ο μουσικός χρόνος του Cha Cha είναι 4/4, δηλαδή κάθε μουσικό μέτρο αποτελείται από τέσσερις χτύπους. Όμως το μέτρημα του χορού είναι 1, 2, 3, 4, &. Συνεπώς, από τους τέσσερις μουσικούς χτύπους μόνο οι τρεις είναι ολόκληροι (1, 2, 3), ενώ ο τέταρτος διαιρείται σε δύο μισούς χτύπους (4, &). Για τον χορευτή, αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι καλείται να χορέψει πέντε κινήσεις πάνω σε τέσσερις χτύπους. Εδώ δημιουργείται και το μεγαλύτερο πρόβλημα όχι μόνο για τους μαθητές, αλλά και για αρκετούς δασκάλους χορού.

Ρούμπα:Από το πρώτο βήμα (με το πόδι την ένδειξη "1") είναι προς τα εμπρός με το αριστερό, το βάρος θα πρέπει να μετατοπιστεί προς το δεξί πόδι και αριστερά βήματα προς τα εμπρός.
Το δεύτερο βήμα είναι με τη δεξιά (πιο σκούρα) τα πόδια, ελαφρώς ευρύτερο από τους ώμους-πλάτος χώρια, προς τα δεξιά.
Βήμα αριθμός τρία είναι να φέρει το αριστερό πόδι για τις επόμενες προς τα δεξιά, και να μετατοπίσει το βάρος σε εκείνο το πόδι.
Το δεξί πόδι είναι το βήμα τέσσερα, και το διάγραμμα βήματα άμεσα πίσω, που φέρει το βάρος.
Ένα μήκος της διαγωνίου βέλος έχει βήμα πέντε, το οποίο είναι το αριστερό πόδι επιστρέψει στην αρχική του θέση.
Το τελικό βήμα του σταδίου κουτί rumba είναι να φέρει το δεξί πόδι δίπλα στο αριστερό, επιστρέφοντας στη θέση "start" και ετοιμάζεται να επαναλάβει ολόκληρη την ακολουθία.

 

 Σάμπα:Τρία βήματα για κάθε βασική κίνηση οδηγεί σε αυτό που μπορεί στην αρχή να είναι η σύγχυση στην καταμέτρηση , αφού η μουσική είναι σε 2 /4 του χρόνου . Ορισμένοι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν μια μέθοδο "quick - γρήγορη - αργή » για να διδάξει , αλλά αυτό μπορεί να είναι περίπλοκο , όπως το τελευταίο βήμα δεν είναι τόσο πολύ μια " αργή " κίνηση ως προπαρασκευαστική τοποθέτηση για την επερχόμενη μετατόπιση του βάρους και την κατεύθυνση . Για το λόγο αυτό , πολλοί άνθρωποι θα χρησιμοποιούν αντ 'αυτού "και" ανάμεσα beats του μέτρου , υπολογίζονται " ένα και δύο , τρία και τέσσερα , πέντε και έξι, επτά και οκτώ . "

Δυστυχώς , ενώ εκείνοι είναι ακριβείς αναπαραστάσεις των χορευτικά βήματα , δεν υπάρχει κανένας τρόπος για να μεταφέρω προφορικά την πραγματική αίσθηση του χορού , χωρίς στην πραγματικότητα να ακούτε τη μουσική και , κατά προτίμηση , λαμβάνοντας μια τάξη από ένα δάσκαλο.

 Σάλσα:Η Salsa χορεύεται κυρίως σε ζευγάρια, αν και υπάρχουν πολλές φόρμες κατά τις οποίες τα ζευγάρια ανταλλάζουν τους παρτενέρ ή οι ίδιοι οι χορευτές κάνουν κάποια σόλο. Τα βασικά βήματα της Salsa είναι σχετικά απλά. Πρόκειται ουσιαστικά για την αλλαγή βάρους από το ένα πόδι στο άλλο ή κατά άλλους για βηματισμό μπροστά και πίσω. Συνεπώς προκύπτει έντονη κίνηση των γοφών. Όσον αφορά τα χέρια, το ζευγάρι τα έχει σε κλειστή ή σε ανοιχτή θέση ανάλογα με το στυλ που χορεύει και τις φιγούρες που θέλει να κάνει.Γενικότερα ο χορός αυτός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί φλογερός, ζωηρός και έντονος λόγω της ιδιαίτερης κίνησης. Επιπρόσθετα είναι χαρούμενος, ερωτικός και δυναμικός χορός που σε φέρνει σε επαφή με άλλους ανθρώπους, κάτι που πολλές φορές προκαλεί και έντονο ερωτισμό. Αξίζει επίσης να αναφέρουμε ότι είναι δημοφιλής τόσο σε μικρούς όσο και σε μεγάλους.
Όπως κάθε τέχνη έτσι και ο χορός μπορεί να διδαχθεί. Πολύς λόγος γίνεται για το φυσικό ταλέντο κάποιου, όμως κανείς δεν μπορεί να αρκεστεί μόνο σε αυτό. Η Salsa όπως και κάθε χορός χρειάζεται ώρες εξάσκησης ώστε να αφομοιωθούν τα βήματα και να προσαρμόσει το ζευγάρι στις κινήσεις του. Οι δύο παρτενέρ θα πρέπει να ξέρουν ο ένας τα βήματα του άλλου, καθώς την ώρα που χορεύουν τους βλέπει κανείς ως σύνολο και όχι σαν δυο διαφορετικές παρουσίες. Βέβαια, παρότι απαιτούνται αρκετά πράγματα για να μάθει κανείς να χορεύει salsa, οφείλουμε να το βλέπουμε απλά  και μόνο σαν μια δραστηριότητα για σωματική και ψυχική υγεία και όχι κάτι το ανταγωνιστικό.

Μάμπο:Τα βήματα 
εκτελούνται με την κουβανέζικη κίνηση γοφών, μια αλλαγή βάρους κάμπτοντας το γόνατο - αυτό οδηγεί στην κίνηση γοφών που είναι χαρακτηριστική στη σάλσα. Στο μάμπο εντούτοις αυτή η κίνηση γίνεται για να εμφανιστεί ξαφνικότερα και τονίζεται. Αυτό το σχέδιο βημάτων είναι παρόμοιο με αυτό των διεθνών προτύπων ρούμπα και μοιάζει με το τσα τσα. Η Ρούμπα είναι πολύ πιο αργή. Το τσα τσα χρησιμοποιεί το τριπλό βήμα (chasse) «σε 4-και-1». Τα πρώτα δύο βήματα μπροστινού του βασικού καλούνται μερικές φορές «προς τα εμπρός στο σπάσιμο».


Aργεντινή


Tσακαρέρα

Γκάτο

Εσκοντίδο

Ζάμπα


Βολιβία

Μορενάδα
Καποράλες

 


Χιπ-Χοπ


Hip-hop dance












Break dance










Grafitti










Djing










Beat-box
















R&B

RandB music











Beyonce






Elvis Prisley









Ροκ εντ ρολ









ΣουΪνγ









Μπλουζ









ΡάγκταΪμ









Τζάζ μουσική









Ruthm and blues










Kλασσικός χορός

Ballet blanc










Μοντέρνος χορός

Modern dance


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου