
Τυπικοί χοροί λάτιν είναι οι Τσα τσα τσα, Ρούμπα, Σάμπα, Σάλσα, και Μάμπο.
Μερικοί δάσκαλοι χορού επίσης συμπεριλαμβάνουν το Τανγκό και το Αργεντίνικο Τανγκό παρόλο που είναι εντελώς διαφορετικοί στην μορφή τους.
Επίσης σε κάθε χώρα υπάρχουν και άλλοι παραδοσιακοί χοροί Λάτιν.
Στην Αργεντινή υπάρχουν οι Τσακαρέρα, Γκάτο, Εσκοντίδο και Ζάμπα.
Στη Βολιβία υπάρχουν οι Μορενάδα, Γιαμεράδα, Καποράλες και ο πρόσφατα δημιουργηθείς Τίνκου.
Στην Αργεντινή υπάρχουν οι Τσακαρέρα, Γκάτο, Εσκοντίδο και Ζάμπα.
Στη Βολιβία υπάρχουν οι Μορενάδα, Γιαμεράδα, Καποράλες και ο πρόσφατα δημιουργηθείς Τίνκου.
- Tσα τσα:
Χορεύεται σε ομάδα (αγωνιστικό ή απλό τμήμα) ή σε ζευγάρι. Ο χορός προέρχεται από τη Κούβα. Χορεύεται στο ρυθμό του ομώνυμου τραγουδιού του Ενρίκε Χορρίν.
- Ρούμπα:
Η Ρούμπα είναι ένας αστικός χορός που έγινε διεθνώς γνωστός από τις αρχές του 20ου αιώνα. Φέρεται να είναι επηρεασμένος από αφρικάνικούς χορούς και να σχετίζεται με το είδος της αφρό-κουβανικής μουσικής.
Ο χορός ρούμπα φέρεται με δύο εκδοχές (παραλλαγές): α) σε αργό ρυθμό, (γιάμπου ή γιαμπού) που βασίζεται στο κουβανέζικο αργό "σον" και β) στο γρήγορο ξέφρενο βραζιλιάνικο ρυθμό (γκούα-γκουάνκο).
Τα βήματα και στις δύο εκδοχές είναι τα ίδια, η διαφορά τους είναι μόνο στο λίκνισμα των γοφών διατηρώντας όμως το κορμί και στις δύο περιπτώσεις ίσιο.
Τα βασικά στυλ Ρούμπας είναι το Γιάμπου (Yambú) που είναι το πιο παλιό και αργό στυλ και χορεύεται κυρίως από άτομα μεγάλης ηλικίας, το Γκουαγκουάνκο (Guaguancó) που είναι το πιο διαδεδομένο στυλ και χορεύεται σε γρήγορους έντονους ρυθμούς, όπως και το στυλ Κολομβίας (Columbia).
Σημειώνεται ότι ως Ρούμπα αναφέρεται συχνά και ο χορός Μπολερό, ένας ιδιαίτερα αργός χορός, που είναι εντελώς διαφορετικός από την Ρούμπα, που διδάσκεται στις σχολές χορού λάτιν. Επίσης με την ίδια ονομασία "ρούμπα" υφίσταται και αφρικανική ποπ μουσική, η οποία ουδεμία έχει σχέση με τον χορό Ρούμπα, αλλά ούτε με τον χορό Μπολερό
- Σάμπα:
Samba είναι μια ζωντανή, ρυθμικό χορό της καταγωγής Βραζιλίας σε 2/4 του χρόνου χόρεψε υπό τη μουσική Samba. Ωστόσο, υπάρχουν τρία βήματα σε κάθε γραμμή, κάνοντας το Samba αισθάνεται σαν ένα 3/4 χρονομετρημένη χορό.
Ένα άλλο μεγάλο ρεύμα του χορού Samba, εκτός της Βραζιλίας στυλ χορού Ballroom είναι Samba Samba που διαφέρει σημαντικά. Αυτό το ύφος γίνεται με έναν εταίρο σε κλειστή λαβή ή ανοικτές θέσεις που περιλαμβάνουν αλλά δεν περιορίζονται σε χέρι σε χέρι κατέχει, ή θέσεις πλάι πλάι.Η προέλευσή της περιλαμβάνουν την Maxixe.Η μουσική ρυθμό Samba έχει χορέψει στη Βραζιλία από την ίδρυσή της στα τέλη του 19ου αιώνα.
- Σάλσα:
Ο χορός Σάλσα είναι ένας λάτιν χορός που δημιουργήθηκε από τους ισπανόφωνους της καραϊβικής και από τους ισπανόφωνους μετανάστες στις ΗΠΑ.
Ο χορός Σάλσα αναμιγνύει στοιχεία από διάφορους αφρικάνικους και ευρωπαϊκούς χορούς.
Βασικές επιρροές τις Σάλσα είναι οι χοροί Σον, Ρούμπα, Γκουαράτσα, Μπόμπα.
Ο χορός Σάλσα χορεύεται κυρίως σε ζευγάρια, αν και υπάρχουν και σόλο φόρμες, και η Ρουέδα που χορεύεται σε κύκλο όπου τα ζευγάρια ανταλλάσσουν τους παρτενέρ τους.
Μάμπο:
Το Μάμπο είναι ένας λάτιν χορός κουβανέζικης προέλευσης και αντιστοιχεί στη μουσική μάμπο.
Είναι ρυθμικά παρόμοιο με το αργό μπολερό, αν και έχει ένα πιο σύνθετο σχέδιο βημάτων.
Προς το τέλος της δεκαετίας του '40, ένας μουσικός που ονομάζονταν Πέρες Πράδο βρήκε το χορό για τη μουσική μάμπο και έγινε το πρώτο πρόσωπο που εμπορεύθηκε τη μουσική του ως «μάμπο».
Μετά από την Αβάνα, ο Πράδο κίνησε τη μουσική του προς το Μεξικό και έπειτα στην πόλη της Νέας Υόρκης.
Υπήρξαν δύο μορφές χορού μάμπο: ο ενιαίος και ο τριπλός (μερικές φορές αποκαλούμενος διπλός). Ο προηγούμενος έχει διατηρηθεί ως το σύγχρονο mambo ενώ ο τελευταίος είναι πιθανά μια προέλευση του τσα τσα.
Από το Mambo προέκυψε ο χορός σάλσα και ανήκει στην κατηγορία του American Style Ballroom Dancing. Ο ρυθμός των βημάτων είναι ασυνήθιστος σε σύγκριση με τους περισσότερους άλλους χορούς. Μπορεί να μετρηθεί όπως «γρήγορο-αργό». Το βασικό σχέδιο ή το «βασικό βήμα» μάμπο αποτελείται από δύο μισά: Μπροστά βασικό και πίσω βασικό. Όταν ένα άτομο χορεύει μπροστά βασικό, η κυρία χορεύει πίσω ή μπροστά και αντίστροφα.
Τα βήματα εκτελούνται με την κουβανέζικη κίνηση γοφών, μια αλλαγή βάρους κάμπτοντας το γόνατο - αυτό οδηγεί στην κίνηση γοφών που είναι χαρακτηριστική στη σάλσα.
Στο μάμπο εντούτοις αυτή η κίνηση γίνεται για να εμφανιστεί ξαφνικότερα και τονίζεται. Αυτό το σχέδιο βημάτων είναι παρόμοιο με αυτό των διεθνών προτύπων ρούμπα και μοιάζει με το τσα τσα.
Αργεντινή
Είναι ένα είδος λαϊκής μουσικής που, για πολλούς Αργεντινούς, χρησιμεύει ως μια αγροτική ομόλογό του στην κοσμοπολίτικη εικόνες του Tango.Μια μορφή χορού που παίζεται από τους σύγχρονους μουσικούς σολίστες ή σε μικρά σύνολα φωνή, κιθάρα, βιολί και τύμπανο bombo, η Chacarera συχνά νομιμοποιείται από «προέλευση» του στην απομακρυσμένη επαρχία Santiago del Estero.Επίσης, είναι το προϊόν μιας ρομαντική κατασκευή της εθνικής ταυτότητας προβάλλεται από τα αστικά πολιτιστικά ιδρύματα και να διαδίδονται μέσω των μέσων μαζικής ενημέρωσης.
- Γκάτο:Η gato (ισπανικά για τη γάτα) είναι ένα ύφος της μουσικής της Αργεντινής και το σχετικό χορό. Είναι μια πολύ δημοφιλής λαϊκός χορός στη χώρα.
Συνήθως, οι στίχοι των gatos είναι πικαρέσκ ή χιουμοριστικό (και οι χορευτές σταματούν συχνά τη μουσική να αυτοσχεδιάσουν κάθε εμφάνιση διπλή έννοια).
- Εσκoντίδο: Ένα εξαιρετικά εκφραστικό χορό, όπου οι χορευτές προσομοιώνουν ένα παιχνίδι κρύβει. Χορεύεται από το 1820 μέχρι το
τέλος του ΧΙΧ αιώνα. Χόρευε σχεδόν σε κάθε περιοχή, όπως Cuyo, Τουκουμάν, La Rioja, Catamarca, Santiago del Estero, Σάλτα και πιθανώς Μπουένος Άιρες.
ΚΑΤΑΤΑΞΗ
Κάθε χορευτής από μόνη της και χωριστά.
Χορευτές ΘΕΣΗ αντιμετωπίζει στα δύο άκρα της διαγωνίου του φανταστικού πλατεία χορό.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Χορευτές σε κλεμμένους στάση: α) εκτός από την πλατεία χορό. β) ο άνθρωπος γονατίζει με την αριστερή πλευρά που αντιμετωπίζει η κυρία. γ) μια στάση για "zapateo» και λίχνισμα.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ βασικό βήμα (ξεκινά με το αριστερό πόδι). Βραχίονες και τα χέρια στη θέση καστανιέτες. Βραχίονες και τα χέρια στο λίχνισμα και τις θέσεις "zapateo".
- Zάμπα:Zamba είναι ένα παραδοσιακός χορό της Αργεντινής. Είναι ένα στυλ της Αργεντινής μουσική και παραδοσιακούς χορούς της Αργεντινής.
Είναι afro-αυτόχθονες σε σύγκριση με το Samba, στα βήματα του χορού και στην ενδυμασία της. Έχει έξι χτύπους στο μπαρ και είναι ένα μαγευτικό χορό, που εκτελούνται από τα ζευγάρια που ο ένας τον άλλον κύκλο κουνώντας λευκά μαντίλια πολύ κομψά. (Έχει κοινά στοιχεία με την cueca.)
Ένα ζευγάρι χορεύει Αργεντινής Zamba στους δρόμους του Μπουένος Άιρες ως μια επίδειξη για τους τουρίστες.
Ζάμπα αποτελούνται για κάθε θέμα, από εκείνους που γιορτάζουν τους ανθρώπους ή τα γεγονότα της Αργεντινής ιστορία, σε εκείνους που περιγράφουν την ομορφιά μιας περιοχής, ή των γυναικών της. Υπάρχουν Ζάμπα της πολιτικής διαμαρτυρίας, και μάλιστα μία που ονομάζεται Aerolíneas Argentinas. Το τύμπανο bombo legüero είναι εμφανή στο παιχνίδι της Zamba.
Βολιβία
- Μορενάδα:Η Morenada είναι ένας χορός από τις Περουβιανές Άνδεις της Βολιβίας και. Ο χορός αντιπροσωπεύει το μαύρο σκλάβοι έφεραν στο Περού και τη Βολιβία.
Δημιουργήθηκε και παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά το 1969 από τους αδελφούς Estrada Pacheco , οι οποίοι εμπνεύστηκαν το χαρακτήρα αφρο - Βολιβίας Saya της Caporal , ένα χορό που ανήκει στην περιοχή των Yungas, Βολιβία. Ο χορός , όμως , έχει μια εξέχουσα θρησκευτική πτυχή.Ένας χορεύει δήθεν για την Παναγία της Socavon (προστάτιδα των ανθρακωρύχων) , ή της Παναγίας της Candelaria, και υπόσχεται να χορέψουν για τρία χρόνια της ζωής του ατόμου.Caporal ή Caporales σήμερα είναι μια παραδοσιακούς χορούς πολύ ευρέως στις εορταστικές εκδηλώσεις του όχι μόνο τη Βολιβία, αλλά και την Αργεντινή , τη Χιλή και το Περού .Υπάρχουν πολλές ομάδες στις ΗΠΑ που κάνουν αυτούς τους χορούς , όπως Orgullo Boliviano , Alma Boliviana , San Simon Universitartio Virginia , FFBRI , San Simon ΗΠΑ , Sangre Boliviana , Fraternidad Folklorica Y Πολιτιστικό Ruphay , και πολλά άλλα.Ένας άνδρας caporal φόρεμα απεικονίζει μια παλιά ισπανική στρατιωτική φρουρά . Φορώντας ψηλοτάκουνες μπότες που φέρουν μεγάλες καμπάνες γνωστή ως " cascabeles " , ένα άνδρα χορευτή φέρει ένα καπέλο στο αριστερό χέρι και στο δεξί το μαστίγιο (μερικές φορές ). Ακόμη και κάποια κορίτσια θα χορέψουν σε ένα αρσενικό ρόλο,μερικοί μπορεί να αναφέρονται σε αυτούς ως " της Κίνας " ή "Μαχάς".Ένα θηλυκό φόρεμα caporal αποτελείται από ένα μίνι φόρεμα με ασορτί εσώρουχα , δέρμα χρώμα καλσόν, φανταχτερά παπούτσια με ψηλά τακούνια, και ένα στρογγυλό καπέλο καρφώθηκε στα μαλλιά της.Το ύφος και τα χρώματα του φορέματος διατηρείται το ίδιο τόσο για τους άνδρες και τις γυναίκες από μια συγκεκριμένη ομάδα , αλλά μπορεί να διαφέρουν δραστικά μεταξύ των ομάδων.Άνδρες και γυναίκες χορεύουν συνήθως χωριστά σε ένα χορό προοδευτικό στυλ πορεία.Caporales είναι ένας χορός όπου μπορείτε να πηδούν πολύ και είναι πολύ δραστήρια με αυτόν τον τρόπο.Ο χορός είναι συχνά συγχέεται με την αφρο - Βολιβίας Saya , σύγχυση οφείλεται εν μέρει στην δημοφιλή κείμενα Caporales τραγούδι όπως αυτά που αποτελείται από τη δημοφιλή ομάδα της Βολιβίας " Los Kjarkas ",αυτή η ομάδα κάνει πολλά τραγούδια της Βολιβίας.Επίσης, αυτό οφείλεται σε μια διεθνή έκδοση μπαλέτου της Saya Caporal να χορεύεται ως "Modern Saya".Ωστόσο , υπάρχει μια σύνδεση με τη Σάγια : όταν ο χορός Caporales δημιουργήθηκε στα τέλη του 1960 από την οικογένεια Estrada Pacheco , που ισχυρίζονταν ότι έχουν εμπνευστεί από την απόδοση ορισμένων Afro - Βολιβίας χορευτές από την περιοχή Yungas.Κατ 'αρχάς ο χορός δεν είχε την κατάλληλη μουσική - οι χορευτές προσαρμοστεί Huayños και Kullawadas πριν γράφτηκαν τα πρώτα τραγούδια Caporales.Ο ρυθμός είναι διαφορετικός από την Σάγια, καθώς και το σύνολο του χορού, η οποία σταδιακά έγινε ένας από τους πιο δημοφιλείς χορούς στη Βολιβία, εκτιμάται ιδιαίτερα από τους νέους της μεσαίας και ανώτερης τάξης που αποτελούν τεράστιες ομάδες Caporales για το Καρναβάλι,Gran Poder και άλλα " entradas ".
- Tίνκου: Tinku Βολιβίας παράδοση, που ξεκίνησε ως μια μορφή τελετουργική μάχης.
Κατά τη διάρκεια αυτής της τελετουργίας , άνδρες και γυναίκες από διαφορετικές κοινότητες θα συναντηθούν και θα ξεκινήσουν οι εορταστικές εκδηλώσεις με χορό.Οι γυναίκες, στη συνέχεια θα σχηματίσουν κύκλους και να αρχίσουν φωνάζοντας, ενώ οι άντρες να προχωρήσει να πολεμούν μεταξύ τους.Σπάνια οι γυναίκες θα συμμετάσχουν στις μάχες , καθώς και . Μεγάλες Tinkus πραγματοποιήθηκε στο Ποτοσί κατά τις πρώτες εβδομάδες του Μαΐου.Η ιστορία πίσω από αυτό το πολιτιστικό χορός είναι ότι πολύ καιρό πριν,οι Ισπανοί κατακτητές που οι ιθαγενείς σκλάβους του.Tinku κοστούμια χορού είναι πολύχρωμα και διακοσμητικά.Οι γυναίκες φορούν ένα φόρεμα, abarcas και ένα καπέλο και οι άνδρες φορούν ένα εσώρουχο , παντελόνια , μπουφάν , σανδάλια ( abarcas ) και σκληρό κράνος , όπως καπέλα. Ακόμα κι αν οι άνθρωποι ήταν σκλάβοι , που αγαπούσε να χορεύει , και θα πολεμήσει συχνά , αλλά στην πραγματικότητα ποτέ δεν πληγώνει ο ένας τον άλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου